About Me

Sunday, April 12, 2009

KEMBALI KE DALAM DIRI



Ketika pundak rasa menuju ghairah...
Untuk mengejar dunia remajaku...
Suaramukah itu?
Yang sering menyebut namaku...
Mengingatkan aku...
Pada jalan yang seharusnya aku pilih...
Akupun didatangi suara-suara merdu...
Yang menyembunyikan senduku...
Ketika ruang pijakku bertukar kelam...
Lalu engkau mengajak aku berjalan...
Dan melompat mencapai bintang-bintang di langit...
Ketika aku mencapai bintang-bintang di langit...
Aku tidak akan lupa menulis namamu...
Setinggi baktimu di dada langit...
GURU...

5 comments:

  1. Ingat kata-kata ini...wlu setinggi manapun awak berada ingatlah jasa-jasa orang yang berada di bawah. tanpa mereka siapalah kita...pesanan juga buat diri saya yang selalu teralpa dalam mengejar nikmat dunia...

    ReplyDelete
  2. makasih telah berkunjung ke blogku. Tulisan-tulisanmu juga bagus. Puisi-pusinya juga menyentuh. Met berkarya

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Terima kasih Sdr kerana mengikuti blog Unit Amal Wilayah Persekutuan dan juga meninggalkan komen diruangan tazkirah http://amalwilayah-tazkirah.blogspot.com/2008/12/pesanan-imam-hassan-al-banna.html#comments . Maafla kerana blog kami kurang bahan disebabkan kesibukan saya. Jika Ada apa-apa yang Sdr ingin info dan maklumat, harap dikongsi bersama

    ReplyDelete
  4. Saya akan add kan alamat blog Sdr dalam blog Unit Amal WP

    ReplyDelete
  5. Salam:
    Lama tak dengar cerita? Hope everything will good..

    ReplyDelete

untuk guru-guru yang amat aku cintai....