About Me

Sunday, April 12, 2009

AKU SYUKURI NIKMATMU


Jika dahulu...
Aku insan tidak berguna...
Namun hari ini...
Aku mampu tersenyum puas...

Jika dahulu...
Aku tidak mengerti ilmu ini...
Namun hari ini...
Aku diberi petunjuk dan pengertian...

Jika suatu waktu dahulu...
Aku jahil tentang ilmuMU...
Namun hari ini...
Aku mampu berdebat hebat...

Jika suatu saat dahulu...
Aku tidak mengenal kalam suciMU...
Namun hari ini..
Aku mampu memahami...
Malah aku mampu membaca menurut lahjahMU...

Jika suatu ketika dahulu...
Aku seorang insan derhaka...
Namun hari ini...
Ayah bonda sentiasa merinduiku...

Segalanya...
Hanya kerana sekepal Iman..
Yang kau tanam di jiwa...
Hanya kerana sedikit kepercayaan...
Yang KAU kirimkan...
Lalu membentuk aku menjadi insan...

YA ALLAH...
Ampun ku mohon dariMU...
Aku teramat bersyukur atas NUR kurniaanMU...

4 comments:

  1. Saya rasa awak berbakat jadi penulis terkenal klu terus dikembangkan bakat itu... :-)

    ReplyDelete
  2. teruskan berkarya...awak mampu jadi sasterawan negara..

    ReplyDelete
  3. hehe...
    mekaseh...
    ckgu lg terer bt sjk..
    kdg2 je bt sjk,mse byk ilham...

    ReplyDelete

untuk guru-guru yang amat aku cintai....