About Me

Sunday, April 12, 2009

ILMU DI BUMI ANBIA


Bukanku tidak mahu mengejar ilmu itu...
Bahkan ilmu itu yang telah jauh pergi dariku...
Dek kerana masa silamku yang penuh haru biru...
Kini aku mengerti...
Setelah NUR itu menyelinapi hatiku...
Aku amat merindui sesuatu...
Yang tidak dapat aku tafsir sendiri...
Sekian lamanya aku mencari...
Akhirnya aku temui...
Apakah itu...
Yang menggelisahkan jiwaku...
Setelah aku temui...
Segalanya telah terlewat...
Hanya kerana fitrah alam...
Yang tidak berdaya aku kembalikan...
YA ALLAH...
Jika jalan ini yang KAU berikan...
Aku redha...
Namun...
Aku mohon...
Suatu saat...
Suatu ketika...
Layarkan aku ke bumiMU...
Tempatkan aku di tempat agungMU...
Kerana itulah impianku...
Setelah lama aku mencari...
Bumi anbia yang ingin ku jejaki...
Al Azhar yang amat ku kagumi...











































































































































































































































































1 comment:

  1. sajak yg indah...
    mcm mn dpt ilham ye?! blh kongsi x..

    ReplyDelete

untuk guru-guru yang amat aku cintai....